מאמרים

האם אתה מוערך במקום העבודה שלך?

האם אתה מרגיש כי אתה מפוספס?
הקולגות שלך (ולאו דווקא אלא המקצועיים או טובים ממך) מתקדמים מהר יותר ו/או מוערכים יותר?

בעבר רווחה האמונה כי על מנת להתקדם במקום העבודה כל שעלייך לעשות הוא להיות מקצועי , לעשות את עבודתך על הצד הטוב ביותר.
תתמקד בעשייה ובעבודה והמערכת (הבוס) , יראו זאת, יעריכו ויתגמלו אותך בהתאם.
לצערנו הרב במרבית המקומות לא כך הדבר,
אומנם על מנת לבלוט עלייך לעשות את עבודתך על הצד הטוב אך עלייך גם לתקשר זאת, לשווק את עצמך נכון.
אחד המחסומים העיקריים בשיווק עצמי נובע מהאמונה כי אם תהיה טוב מספיק הרי יבחינו בכך ומכאן עלול להתפרש שאם עלייך לשווק את עצמך הרי שאינך טוב מספיק
ומי מאיתנו רוצה להרגיש לא מספיק טוב? מוערך במקום העבודה
אם נסתכל על התקופה בה אנו חיים, נראה כי העולם השתנה מאוד, אנחנו נחשפים לאלפי מסרים בכל יום, מבצעים מאות פעולות ביום עבודה, חשופים לעשרות אינטראקציות בין אישיות בכל יממה. סף הגירוי שלנו עלה מאוד בשנים האחרונות. מספיק לפתוח עיתון (שלא לדבר על אתר חדשות ברשת) על מנת לראות בעיניים עד כמה הפרובוקציה גברה, עד כמה רחוק על העיתונאי ללכת בכדיי שכותרת זו או אחרת תתפוס את העין שלנו ובתקווה תהיה מושכת מספיק בכדיי שגם נמשיך לקרוא.

התרבות של היום מאפשרת לקטוף תוצאות בקלות יחסית, רוצים מידע – כנסו לגוגל, רוצים להתפרסם – הירשמו לתוכנית ריאלטי, רוצים ארוחה מבושלת– הכניסו את השקית למיקרו , גדג'ט מיוחד – הזמינו דרך האפליקציה וכן הלאה, התרגלנו לקיצורי דרך, לקבל את מבוקשנו לפתחנו.

כך גם במקום העבודה, על מנת לבלוט במקום העבודה עלינו לעבור את סף הגירוי בצורה בולטת שלא מצריכה מאמץ מיוחד ממקבל ההחלטות.
אם אתה מרגיש כי אינך מוערך מספיק או כי קולגות שלך מתקדמים מהר יותר ממך, עלייך לפעול בשתי חזיתות :
הראשונה – לקחת אחריות על התדמית שלך בעבודה ולעסוק בשיווק עצמי באופן פעיל ומודע.
השנייה – תוצאות, בחן את עצמך וביצועיך – ברוב המקרים ישנו דבר אחד שאם תעשה שונה או טוב יותר ישתפרו משמעותית תוצאות העבודה שלך, נסה לאתר מהו הדבר– אם אתה מתקשה בזיהוי שאל קולגות או אפילו משפחה וחברים (הרבה פעמים אותו הדבר יופיע גם בתחומים שונים בחייך), לאחר האיתור – הגדר מהו השינוי או השיפור בו אתה מעוניין ופעל להגשמתו.

חשוב לוודא כי סביבת העבודה ובעיקר אנשי המפתח בה יראו את השיפור.
בהצלחה

דילוג לתוכן