מאמרים

הגבול בין שירות לריצוי

חלק גדול מאיתנו מכירים את התחושה כי מרוב שאנחנו רוצים לעשות טוב, לעזור, להקל, לתרום או כבעלי עסק לתת שירות אנחנו מפספסים את עצמנו ויתרה מכך פעולותינו אינן זוכות להכרה הרצויה ובמקרים מסויימים אף זוכות לחוסר הערכה ואף זלזול.

הסיבות לעודף העשייה שלנו רבות ומגוונות , אך התוצאה דומה ומלווה בתחושות מאוד לא נעימות ובתוצאות שאינן משרתות אותנו או את העסק שלנו.
כאשר אנחנו לא מכבדים את הזמן שלנו – אנחנו משדרים ללקוחות שלנו (מקצועיים או משפחה וחברים) כי הזמן שלנו פחות חשוב וכך הם מתייחסים אליו.
כאשר אנחנו לא מכבדים את הרצונות שלנו ופועלים אוטומטית לרצות את צרכי האחר – אנחנו מאותתים לצד השני (מקצועי או פרטי) כי הרצונות שלנו אינם רלוונטים.

הגבול בין שירות לריצוי
כאשר אנחנו נותנים מעבר למבוקש אנחנו עלולים להרגיל את הצד השני כי זהו הסטנדרט שאנחנו נותנים, בפעם הבאה שלא נוכל לתת יותר מהנדרש או המבוקש– הנושא עלול להתפרש על ידי הלקוח כ"הרעה בתנאים".
כאשר אנחנו מתמחרים נמוך מהתמחור ההגון או אף חשים לא בנוח לבקש תשלום עבור שירותינו אנחנו מוזילים את השירות שלנו בעיני הלקוח.

אז מה עושים?
עושים שינוי! שינוי בתפישה שלנו את עצמנו ואת העסק שלנו – למעשה אנחנו עושים לעצמנו מיני אימון עסקי:
מזכירים לעצמנו – מהו המוצר/ שירות שאנו מספקים
רושמים לעצמנו מהו הערך המוסף שהלקוח מקבל מחדדים לעצמנו את היתרונות שהצד השני מקבל מתעדים הצלחות מהעבר – תודות מלקוחות/ הצלחות משמעותיות, המלצות מגורם שלישי מגדירים מהם הגבולות נתינה המקובלים עלינו, שעושים לנו טוב אך לא פוגעים ברצונות או בצרכים שלנו.
בוחרים גבול אחד קטנטן איתו אנחנו מרגישים נוח יחסית להתחיל, מתרגלים גבול זה עד שהופך להרגל וממשיכים לגבול הבא.
כאשר אנחנו מכבדים את עצמנו, את הצרכים שלנו, את גבולות הנתינה שלנו, את הערך מוסף שאנחנו נותנים אנחנו מקרינים זאת גם לצד השני ומבלי לשים לב גם הוא מעריך מכבד יותר ואף מוכן לשלם יותר.

ישנם מקרים בהם ליווי של מאמן עסקי יכול להקל ולקצר את תהליך השינוי והצבת הגבולות..
בהצלחה!

דילוג לתוכן